Week 6, de laatste 'snik' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marjolein en Talitha - WaarBenJij.nu Week 6, de laatste 'snik' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marjolein en Talitha - WaarBenJij.nu

Week 6, de laatste 'snik'

Door: Marjolein en Talitha

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Talitha

24 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Hier zijn we dan met onze laatste blog. Wij vinden het erg jammer dat we alweer naar huis gaan. We hadden graag nog wat langer gebleven, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om onze familie en vrienden weer terug te zien.

We vonden het elke keer weer leuk om te zien dat jullie de blog hadden gelezen en een reactie hebben geplaatst. Hopelijk kunnen we jullie snel weer ontmoeten om alle verhalen en foto’s persoonlijk te kunnen vertellen.

Deze week is ook weer omgevlogen.

Woensdag en donderdag zijn we in de velddienst geweest. De verhalen krijgen jullie later te horen.

Vrijdag zijn we met zijn tweeën naar Berg en Dal geweest. Het was wel een eindje rijden, maar het was erg geslaagd. We hebben de Canopy tour gedaan. Dat is een kruising tussen boomklimmen en een kabelbaan. ‘S Morgens hadden we er een hard hoofd in of het nog wel door zou gaan, omdat het de hele ochtend had regent en als het regent kan het niet door gaan. Maar gelukkig was het daar wel droog totdat we met de boot terug gingen naar het beginpunt, toen ging het heel hard regenen. Ach ja beter aan het eind dan aan het begin. En het schijnt dat we niet van suiker zijn. ’s Avonds zijn we nog met een klein groepje naar de film geweest.

Zaterdag zijn we voor de laatste keer in de velddienst geweest. Helaas hadden we niet zoveel mensen thuis, maar degene die thuis waren hebben we leuke gesprekken meegehad. Eind van de middag zijn we naar een nabezoek van Talitha geweest die in het ziekenhuis ligt. Met zijn vrouw hebben we heel leuk contact, helaas is meneer zelf heel ziek en is wartaal aan het praten. Meer van het verhaal horen jullie thuis. ’s Avonds zijn we voor het laatst naar de vergadering van de gemeente Tweede Rijweg. Tijdens de vergadering zijn er foto’s voor ons gemaakt. En na de vergadering zijn we met de hele gemeente op het podium gaan staan om een groepsfoto te maken. Het afscheid in de gemeente was mooi. Ze hebben ons geholpen om ons snel thuis te laten voelen. We hebben van iedereen afscheidt kunnen nemen. Ze wouden dat we langer konden blijven en we zijn altijd welkom om terug te komen.

Zondag zijn we, Stephanie, Talitha en Marjolein, met Janicia meegegaan naar de Portugeese gemeente waar zij dient. Na de vergadering zijn we naar Zahira gereden. In ieder geval dat hebben we geprobeerd. Onderweg kregen we een lekke band. Dan denk je vier meiden aan de kant van de weg met autopech, dan komt er vast wel een man ons helpen met de band te verwisselen, echt niet. We hebben er geen gezien dus hebben we het maar zelf gedaan. Na te hebben geluncht bij Zahira zijn we naar Mariënburg gegaan. Daar hebben we met Chenylle en haar neef afgesproken. Daar zijn we dolfijnen gaan spotten. En raad eens, we hebben ze gezien! Het was een super leuke en gezellige dag op het water. De avond zijn we bij Chenylle thuis gaan eten en 3x raden wat we hebben gegeten… Kaaiman vlees!! Was echt super lekker. Daarna snel naar huis gereden, natuurlijk eerst Stephanie en Janicia thuis afzetten.

Maandag de ochtend eerst onze “geweldige” auto bij het verhuur bedrijf teruggebracht. Voor de rest maken we hier geen ruimte voor de blog aan vuil. Om 10:30 waren we op Bethel en kregen we nogmaals de rondleiding. Vanwege de regen hebben we toch een ‘sneak peak’ gekregen op de vertaal afdeling. Echt indrukwekkend hoeveel werk ze daar allemaal doen. De lunch op Bethel was verrukkelijk, rijst met broccoli en kip. De kip was overigens zo heerlijk klaargemaakt dat we beiden het recept wel wilden hebben maar is er helaas niet van gekomen. Nu, de middag, zijn we druk met de blog schrijven, inpakken, wassen en ga zo maar door.

Morgen (dinsdag) gaan we verder met inpakken, mensen komen afscheid nemen en we gaan als klein afscheid nog naar de bioscoop!! Wees gerust de film draait om 12:30 dus we zijn ruim op tijd voor het vliegtuig (ja pap en mam we zien jullie al denken, o wee als die het vliegtuig missen!!). De meiden uit Lelydorp komen ons nog op het vliegveld uitzwaaien, echt zo gezellig!

Nou mensen dit was het dan alweer, ons avontuur van Suriname. Snik snik!! Er komen geen foto’s meer op de blog omdat we geen tijd meer hebben. Dat betekend dat jullie nog even geduld moeten hebben.

Tot snel allemaal!!

Liefs,

Marjolein en Talitha

• 24 Februari 2014 - 22:33

Gerrit W.den Boestert:

Hallo meiden,
    Hoera jullie komen weer spoedig thuis!
    Heb ik weer wat om te plagen, wat dat betreft heb ik jullie gemist.
    Maar al die berichten te lezen hebben jullie goed het nuttige met het aangename kunnen verenigen.
    Geregeld in de velddienst, maar ook geregeld ontspanning.
    Zo zie je maar, als voor Jehovah kiest kom je niets tekort.
    Het weer word hier langzaam aan wat warmer, mogelijk als je thuiskomt is het even kou lijden, maar de
    lente is in aantocht.
    Ik ga nu eindigen ook de groeten van Aafke en tot ziens.

• 24 Februari 2014 - 23:30

Pa:

Hoi meiden wat een ervaring om dat zo mee te maken we zijn erg benieuwd naar jullie verhalen en zien uit naar jullie thuiskomst.
    Geef De broeders en zusters daar van ons een bigi brasa, voor alle goede zorgen voor jullie.

Tot gauw.

• 25 Februari 2014 - 06:50

Leonie C:

Lieve Talitha en Marjolein,
    Het was superleuk om zo mee te genieten
    met jullie ervaringen in Suriname!
    Tot gauw in nl en een goeie terugvlucht gewenst.
    Liefs Leonie en fam

• 25 Februari 2014 - 10:03

Michal:

tot snel zusje...wel weer fijn dat je thuis komt.
    xxx

• 25 Februari 2014 - 16:17

Elselyn Van Burken:

Hoi meiden.

Het was heel leuk om jullie bloggen te volgen en het is ook leuk om te weten dat jullie het zo leuk hebben gehad.
    Marjolein tot donderdag.

Liefs Elselyn

• 25 Februari 2014 - 16:22

Marco, Ramona En Alessyo:

Hallo dames,

Idd jammer dat het er al bijna op zit.
    Ach, jullie hebben er een ervaring voor het leven bij en wij hebben er een deel van mee mogen genieten door jullie blog.
    We wensen jullie een voorspoedige terugreis (met de kou valt het hier best mee, dus de overgang is niet zo heel groot voor jullie, althans dat hopen we).
    Tot gauw!

Liefs van ons